Helgen som varit

Så har ännu en helg och även en måndag hunnit passera igen då. Helgen har bara flygit förbi i vanlig ordning. På fredagen hade jag inredningsparty här hemma.Mycket trevligt var det och några kronor fattigare blev man ;-). På lördagen gjorde vi inte så mycket utan bara plockade lite här hemma och kollade på filmen Benjamin Buttom.En bra men sorglig film tycker jag.
Söndagen bestod av födelsedags fika hemma hos min syster Ankie, då hennes sambo fyllde år för ett par dagar sedan.Sen bar det av för storhandling på Ica Maxi, och syrran jobbar ju där så hon sa åt mig att dom har "barnvakt" där?! Det hade jag ingen aning om.....men vi lämnade in tjejerna där medans jag,P och Leo (som sov) handlade. Och även fast vi fick avstämmning så var det ju hur smidigt som helst.
Barnen är ju inte så där överdrivet roade av att gå runt och handla hur länge som helst så dom var helt överlyckliga över att dom fick pyssla och dona medans vi shoppade. Vi fick knappt med oss dom hem,så ett stort plus och tack till Ica Maxi för " barnpassningen"!
Igår måndag så var jag tvungen att åka in till stan med lite verktyg som P hade glömt hemma,så när vi ändå var där så passade vi på att luncha tillsammanshela familjen plus Ankie som också dök upp.Men man kan ju inte påstå att det blir en stillsam lunch när man har tre busfrön med sig :-)
Sen tog jag med syster och barnaskaran till borlänge för att kika lite på dollarstore,så där blev jag ännu några kronor fattigare, och barnen ett par barbie dockor rikare(moster skämmer bort dom!!)
Vad har ni andra haft för er i helgen?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0