Blir såå trött!

Nu är det inte ens kul längre, då jag äntligen blivit frisk då var det nästas tur. Igår var vi hos doktorn med Filippa för hennes hosta, och tro på f-n att inte hon också har fått lunginflammation nu. Jag blir så trött på det här!!
Så här sjuka som vi har varit det här året har vi aldrig varit förut! Det är kankse lätt att skylla på dagis, men inte ens när tjejerna började på dagis så blev dom så här sjuka, visst lite småförkylningar och sånt,men nu får det vell ändå ta och räcka tycker jag!
Jag hoppas då för guds skull att inte Leo eller Felicia blir smittade,men tydligen så är mykoplasma (osäker på stavningen) en vanlig förkylningsbakterie som vi alla i familjen troligtvis har men man behandlar den bara om den går ner i lungorna. Tydligen så smittar den inte heller så väldigt som andra bakterier utan det är bara "dropp-smitta" så nu är det totalt puss-förbud på Leo för tjejernas del....låter kanske hårt men jag har då ingen lust att göra samma resa med Leo som i maj.
Nu ska jag dricka lite kaffe så kanske man orkar hålla upp ögonen en stund,för det blir inte så mycket sömn när man ligger och lyssnar på en tjej som hostar så hon spyr hela nätterna.

Hoppas ni andra är friska och krya!
Kram Låtta




Kommentarer
Postat av: Åsa

Fy va jobbigt, ni har verkligen otur. Skickar en hög styrkekramar till er

2009-09-29 @ 12:23:16
Postat av: Åsa

Men oj vilken otur ni har, förstår att det råder pussförbud på lilleman nu! Nu räcker det väl ändå med sjukdomar för er för en låååång tid framöver!!

Kram

2009-10-04 @ 23:33:38
URL: http://www.wallmans.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0