Nu får det räcka med sjukhus besök.....

Ja mina vänner,i senaste inlägget skrev jag ju om att vi fick åka hem från sjukhuset,men Leo blev
inte bättre utan bara sämre så vi åkte in igen dagen efter(alltså på torsdagen). Läkaren vi fick träffa på
barnakuten såg inte så imponerad ut att vi var där igen... han sa att vi skulle få astma medicin utskrivet
för Leo hade tydligen då förkylnings astma?!
Men han sa att vi skulle ta ett Rs-prov och en lungröntgen iallafall fast han var  "nästan 100%" säker på att det inte skulle visa något......ja sagt och gjort,lungröntgen visade att han hade vätska i lungorna MEN han trodde att det bara var ett virus som skulle gå över utav sig själv inom ett par dar.
Vi blev dock inlagda på avd 34 för observation över natten......ja så sa han...men på kvällen hade de fått tillbaka Rs-provet som visade att han hade det oxå.
Jaha då låg man där då på 34:an och och trodde att man skulle få åka hem efter en dag,max två.
Men min lille skrutt blev bara sämre och sämre och fast han fått alvedon tre dygn fick vi inte ner tempen lägre än 40.1 och hostan blev bara värre och värre.Usch jag tyckte så synd om han.
Efter tre dagar så blev han fortfarande inte bättre och han var tvungen att inhaleras med adrenalin varannan timme och använda syrgas då han inte syresatte sig som han skulle och så var vi tvungna att sondmata han då han vägrade äta.Dom tog även nya röntgenbilder på lungorna som visade sig att lunginflammationen hade blivit mycket värre så då satte dom in antibiotika.
Då på söndagen så tog dom två nya blodprov för att kolla hur det gick för han att andas ut luften och om snabb sänkan hade stigit och proven visade sig inte vara så bra,så inom 1 timme från provsvaren kom så var rummet fullt av läkare,och dom hade satt en kanyl i huvudet på min lilla kämpe som inte ens då sa ett pip för han var så slö.

Sen kom två narkosläkare från IVA,en läkare och en sjuksköterska från 33:an kom och berättade att Leo var tvungen att få andningshjälp sk. c-pap(sipap) och att han skulle antingen skulle flyttas till  IVA eller  avd 33.
Jag är glad att det blev avd 33,för Leo låg där när han föddes så jag kännde igen alla i personalen.
Efter att ha legat i c-pap 2 dagar och haft vak dygnet runt så började han äntligen friskna till!SÅÅ skönt!
Den ena maskinen efter den andra kunde lämna rummet och tänk vilken lycka det var att höra hans "röst" igen och se det där gigantiska leendet när han vaknar på morgonen!
Så den där förkylnings astman och det där lilla oskyldiga viruset visade sig vara en allvarlig lunginflammation och RS-virus!Och den korta vistelsen på sjukhuset blev till en hel vecka!
Så här i efterhand så känns det bra att jag åkte in igen,men samtidigt känns det förjävligt rent ut sagt att man måste tjata sig fram så man får vård!Sen tycker jag att det är skit konstigt att det inte jobbar en erfaren utbildad läkare på barnakuten utan bara en at-läkare......
Men men nu gick det ju bra till slut som tur var!
Jisses vilket långt inlägg det blev,men jag var tvungen att skriva av mig lite ;-)

Ha en forsatt skön torsdag och var rädda om varandra!


                     Min lilla Kämpe..... <3
Kram Låtta

Kommentarer
Postat av: Anna

Ja han är sannerligen en kämpe den lille! skönt att allt gick bra!! Måste ses snart gumms! kramelikram!

2009-05-28 @ 19:48:24
URL: http://annacondas.blogg.se/
Postat av: mia

Skönt att allt gick bra tillslut =) han är en sann kämpe det må jag säga..



Kram Mia

2009-05-29 @ 15:12:14
URL: http://mizzmias.blogg.se/
Postat av: Åsa

Tänk att man som sagt va måste kämpa så för sina barn, man blir ju skit förbannad. Stor kram till er.

Och va skönt att allt gick bra.

2009-06-01 @ 09:30:25
Postat av: morsan........

stakars liten pojke han har väl nog ändå....krama han från mig...

2009-06-06 @ 23:30:25
Postat av: Åsa

Guuud vad förbannad jag blir alltså!!! Varför måste man bråka med sjukvården för att få vård??? Ibland undrar jag vad jag ger mig in i för värld, jag vill ju bli sjuksköterska för att hjälpa folk men det verkar som att man nekar männisor mer än hjälper dom!! Fy fan säger jag bara...

Tur att lillkillen mår bra iaf, men oj vilken resa!! Ja dom små liven, man är beredd att gå genom eld för dom!!!



Kram

2009-06-08 @ 07:53:53
URL: http://www.wallmans.bloggspace.se
Postat av: Anna

sitter med färg i håret nu..=P blev inte riktigt nöjd...kram på dig vännen!

2009-06-15 @ 10:28:12
URL: http://annacondas.blogg.se/
Postat av: Anna

Kul att du är med gumman!! =) kramelikram

2009-07-08 @ 21:00:57
URL: http://annacondas.blogg.se/
Postat av: Anna

JAAAA! det får vi absolut göra!



underbart att få hem karl igen! Massa mys har de blitt ihelgen! =)

hur har ni haft det?

kramar

2009-07-13 @ 07:46:02
URL: http://annacondas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0